fredag 2 oktober 2009

En sammanfattning

Ja...min lilla bärbara dator har fått fnatt och därav mitt sparsamma bloggande. Den har nu fått gå till datordoktorn så får vi se om det blir bra. Sommaren har övergått till höst och vardagen har satt klorna i familjen Nilsson. Jobba- dagis- föräldramöten- kvällsutbildningar- resor och en och annan helg som är full av vänner och familj. Ett bra liv men ibland är vardagen dödligt tråkig. Jag drömmer om resor till varmare länder, ett kanon jobb som inte är så hattigt, vinna på lotto och betala igen alla eländiga lån. Jag drömmer om att Holmsundsvägen ska bli klar så jag slipper sitta i bilkö varje morgon, jag önskar att jag flög fram som Usain Bolt när jag är ute och joggar. Jag önskar att vi hade en husa som städade, tvättade och lagade mat och handlade, fixade vinterkläder till barnen och en personal shopper till mig som hatar att gå i affärer. Men det är bara jag och Magnus och barnen så vi får ha lite omoderna kläder, lite sand under fötterna inomhus, falukorv och fiskbullar lite för ofta och holmsundsvägen kan jag ju inte göra mycket åt, inte lånen heller för den delen. Solen skiner idag och månaden oktober visar sig från sin bästa sida. Det ska bli skönt att komma hem till Lövövika och njuta av helgen. Ikväll ska vi heja fram Tove i Idol. Hennes mamma jobbar på Folkunv. så vi måste ju se hur det går. Alla har lovat att rösta- ungen är ju för häftig.

Inga kommentarer: