fredag 1 januari 2010

2010

Ja...ett nytt år. Vad säger man? Tjugotio eller tvåtusention eller tjugohundratio. Det nyta året har intletts med snö, massor av snö. Upp till knäna i morse då jag började skotta dagens skörd. Nyårsafton firade vi med grannar på gatan och det var en mycket trevlig tillställning. God mat, glada barn och många skratt. Det nya året började med snöskottning, kaffe med goda vänner och avslutas med middag- en ny vegetarisk rätt, handla på konsum och skotta snö. Ikväll ska jag försöka se min första Star Wars så att jag hänger med i Axels surr om Darth Vader och Shobacka. Han har förvisso inte sett en enda film han heller men är invigd i klubben ändå av sina kusiner. Imorgon kommer Magnus kusin med famillj och då blir det badhuset igen- två gånger på en vecka. Förra besöket kom vi med i VK i mitten uppslaget. Axel är nu en kändis. Vi försöker att gå på badhuset nu när Axel ska börja simskola i januari- så att rutinerna sitter. Jag och Magnus gå dessutom in gratis då vi har träningskort där. Jag har precis återhämtat mig från mitt andra bodypump pass på 5 år- så på måndag är det dags igen.

Mål för det nya året? Tja- en klassiker. 1) Sluta äta godis 2) GI mat så att vi blir oss själva igen. 3) Träna så att jag klarar tjemilen i september. Men det känns bara kul. Inte jobbit det minsta. Undra hur det känns om ett par veckor...

3 kommentarer:

Camilla sa...

Vad bra att du ska titta på Star Wars. I LOVE Star Wars! När det blir dags så är det bra att låna filmer av oss! Killarna sitter just nu och ser på Harry Potter (Fången från Azkaban). Vi ska äta fruktsallad till efterrätt. Huvudrätten var en sallad med bla kalkonbröst, minitomater, sockerärtor, Cashewnötter mm. Vi (läs jag) ska oxå försöka vara nyttig. Har tränat både igår och idag. Det var igen annan på gymet klockan 09.30 när jag var där, surprise! Ska du och jag ta en träningsdag på IKSU, lunch och sedan lite shopping någon dag? vi kan säkert ordna så att du får prova gratis. Kram

Unknown sa...

Eva, jag drar också igång med GI igen - på måndag. Tappade fem gravidkilon i höstas men har lagt på mig lite igen och satsar nu på ett nytt år med nya rutiner (wish me luck) fö börjar ju allvaret med två heltidsarbetande och två dagisbarn om en vecka (wish me luck igen).

Saknar dig! Vi kan väl höras nån dag!
KRAM Jenny

Karin hemochliv.blogg.se sa...

Fin blogg. Nu får ni bara börja uppdatera lite oftare så jag vet vad ni gör :-)

Tack för igår trevligt.

Jennie, är det hon som syr Rand och Ruta. Jag har haft en tävling med henne på min blogg, lottade ut en mössa. Eva har en mössa hon sytt!