onsdag 26 januari 2011

Snälla, snälla är inte januari slut snart...

Mörkt, kallt, svart, stö, bök. Det är konstaterat- jag är inte en vintermänniska. Albin har varit sjuk två gånger på tre veckor, vilket innebär att jag inte får sova. Axel är rädd för allt på natten, vilket innbär att jag inte får sova. Detta skulle inte kännas som ett problem i juni med ljusa nätter och fågelkvitter på småtimmarna. Det känns som det är natt jämt, eller att det är dag jämt. Snart, snart är det februari- rent mentalt kommer det att kännas bättre då..bara 28 dagar tills mars månad då ljuset sakta återvänder. Undra om man kan köpa tålamod på postorder? Jag har i alla fall köpt en ny matta till arbetsrummet, äppelgrön...det kan pigga upp. Magnus har åkt till Norge för att ha konferens och ska åka lite skidor. Jag har bokat upp mig med nära och kära så att tiden inte går så långsamt. Husum imorgon, ska lyssna på P3 på morgonen, då går det inte att "känna sig blå"

1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis till lillebror på födelsedagen. Shit vad fort tiden går kära du! ♥

/Jenny